Знайомтеся: бібліотека!


  Школа для кожної сучасної людини — це ті сходи, якими вона підіймається до знань. А тому шкільний бібліотекар, уважний до дитячих проблем, обізнаний із віковою психологією, закоханий у книги, може вибудувати справжній місток у царину пізнання, духовності та культури.
      Шкільна бібліотека — це книжковий океан, а бібліотекар     

стерновий учнівського вітрильника, що прагне навколосвітніх мандрів.

Головні завдання у  роботі бібліотекаря :

    -
сприяння реалізації державної політики в галузі освіти;
    - інформаційне забезпечення програмних та факультативних знань, самоосвіти школярів;
    - виховання в учнів інформаційної культури, прагнення до пошуку інформаційної інформації, навичок її систематизації та особистої оцінки;
    - навчання школярів технологій користування бібліотеками різних типів;
        - виховання мислячого, вдумливого, грамотного книгокористувача;
   - реформування бібліотеки: накопичення традиційних, сучасних, мультимедійни[ технологій з пропагандою їхніх можливостей;
   - сприяння підвищенню фахової кваліфікації педагогів.
Книга досі була наймогутнішим засобом просвіти
      Тому саме від бібліотеки як інформаційного та культурного центру навчального закладу, від високого рівня її функціонування залежить якість навчально-виховного процесу  і   врешті    успіх учителя та учня.
  
 
 
       Саме у  шкільній бібліотеці відбувається інтеграція усіх видів та форм поширення знань, має забезпечувати єдність інформування, освіти, виховання та  культурного дозвілля.

 
Поліпшення бібліотечно-інформаційного обслуговування користувачів можливе за умови вдосконалення довідково-бібліографічного апарату.
 В нашій  шкільній  бібліотеці він складається з:
- алфавітного та систематичного каталогів,
- довідково-інформаційного фонду за галузями,
- картотек статей, літературознавчих матеріалів,
- краєзнавчої картотеки,
- рекомендаційних списків літератури,
- картотеки виконаних тематичних довідок
   у паперовому та електронному вигляді,
- зведеної картотеки електронних носіїв по ОШ  №35.
     Бібліотека має набути статусу інформаційного центру
  Розширюється перелік завдань бібліотеки:
1) якісне інформаційне забезпечення НВП,
2) систематичне ознайомлення читачів з традиційними та електронними носіями інформації,
3) інформаційні послуги для батьків,
4) вивчення інформаційних потреб та запитів читачів, їх задоволення,
5) інформаційний сервіс шкільної бібліотеки.
 
 
   Інформаційна функція шкільної бібліотеки
  набуває зараз головного значення, оскільки вона не лише сама стає частиною сучасного інформаційного середовища, але допомагає стати таким навчальному закладу  
     для ефективного досягнення загальної мети:
всебічного розвитку дитини як особистості та її адаптації в соціумі шляхом інтенсивного 
                      інформаційного насичення.
  У нас в бібліотеці створюється:
 фонд навчальних відео- та слайд-фільмів, який формують вчителі та учні, навчальних мультимедійних компакт-дисків, ведеться зведена картотека інформаційних носіїв, створені і постійно поповнюються новими матеріалами тематичні папки (все те нове, що учні знайшли , використовуючи можливості Інтернету і роздрукували). 
   Крім того, в шкільну бібліотеку проведена глобальна мережа Інтернет,  учні та вчителі при необхідності користуються  нєю.
Принцип взаємозв`язку, організації та проведення різних заходів між вчителями та бібліотекою
    За останні роки в школі  № 35 були проведені різні вікторини, тести, бібліотечні уроки та інші заходи з використанням комп`ютерних технологій і домашнім завданням з пошуку книг або відповідей на питання: “Знавець казок та казкових героїв”, “Бібліотека — добрий чарівник”, “Ілюстрація в книжках”, “Дім без книги — дім без сонця”, “У книжковому королівстві”, “Цей дивний світ — бібліотека”, “Чарівний світ знань”, “У світі казки чарівної”, “Твої улюблені письменники”, “Дивовижні книжки Лесі Вороної”, “Українське мистецтво”, “Загальнолюдські цінності та сучасне суспільство”, “Мова — душа народу”, “Народні мистецтва та ремесла Донеччини”, “О, слово рідне, що без тебе я!”, “Служенье муз не терпит суеты, прекрасное должно быть величаво”, Встреча с героями любимых книг”, Строки, опаленные огнем”, святкова вікторина до дня Святого Валентина, урок-діалог  “Що ми вибираємо: книга чи компютер  та інші.
Висновок:
 шкільний бібліотекар повинен значно змінити підхід до своєї роботи, докласти багато зусиль, щоб через наполегливу роботу з самоосвіти піднятись на якісно вищий рівень, відповідати тим вимогам, 
        які предявляють  до нас читачі, час та
                          національна школа.